Actualités des membres du laboratoire



453 documents

  • Mariam Haspekian. Teachers practices and professional geneses with ICT. Research Journal of Mathematics and Technology, 2014, 3 (1), pp.96 - 105. ⟨hal-01383589⟩
  • Angelika Bikner-Ahsbahs, Susanne Prediger, Michèle Artigue, Ferdinando Arzarello, Marianna Bosch, et al.. Starting Points for Dealing with the Diversity of Theories. A. Bikner-Ahsbahs, S. Prediger (Eds.). Networking of Theories as a Research Practice in Mathematics Education, Springer International Publishing, pp.3-12, 2014, Advances in Mathematics Education, 978-3-319-05388-2. ⟨10.1007/978-3-319-05389-9_1⟩. ⟨hal-01383593⟩
  • Morgane Beaumanoir-Secq. Réfléchir sur la langue, le problème de la construction du jugement linguistique. Enseigner la grammaire, 2014, 978-2-7302-1621-0. ⟨hal-03240774⟩
  • Mariam Haspekian, Sylvie Coppé. Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2013. IREM de Paris 7 et ARDM. IREM de Paris 7, pp.197, 2014, Actes du séminaire national de didactique des mathématiques, 978-2-86612-352-9. ⟨halshs-00972656⟩
  • Sylvain Broccolichi, Eric Roditi. Analyses didactique et sociologique d’une pratique enseignante. Revue Française de Pédagogie, 2014, 188, pp.39-50. ⟨10.4000/rfp.4539⟩. ⟨hal-04272423⟩
  • Alison Clark-Wilson, Gilles Aldon, Annalisa Cusi, Merrilyn Goos, Mariam Haspekian, et al.. The challenges of teaching mathematics with digital technologies: the evolving role of the teacher. P. Liljedahl, C. Nichol, S. Oesterle, & D. Allan (Eds.). Proceedings of the 38th Psychology of Mathematics Education (PME 38, Vancouver), Vol. 1, University of British Columbia Press, pp.87-116, 2014. ⟨hal-01273791⟩
  • Rita Khanfour Armalé, Michèle Artigue, Claire Cazes, Mariam Haspekian, J. Lagrange. Gestes, cognition incarnée et artefacts: une analyse bibliographique pour une nouvelle dimension dans les travaux didactiques du LDAR. Cahier du Laboratoire de Didactique André Revuz, 2013, 8. ⟨hal-02979379⟩
  • Georges-Louis Baron. Enseignants, technologie éducative et techno-réformateurs. Vers une société sans écoles ?. Recherches en Didactiques, 2013, N°16, pp.59 - 73. ⟨10.3917/rdid.016.0059⟩. ⟨halshs-04232284⟩
  • Sabine Rodriguez-Smith, Sandra Jhean-Larose. Diagnos®: a tool for individualized diagnostics of the reading-understanding cognitive processes. 16th European Conference on developmental psychology, Sep 2013, Lausanne, Switzerland. ⟨hal-03754284⟩
  • Michèle Artigue, Claire Cazes, Jean-Baptiste Lagrange, Mariam Haspekian, Rita Khanfour Armalé (Dir.). Gestes, cognition incarnée et artefacts: une analyse bibliographique pour une nouvelle dimension dans les travaux didactiques du LDAR. Cahiers du Laboratoire de didactique André Revuz n°8. IREM de Paris, 2013, 978-2-86612-348-2. ⟨hal-02110937⟩