Actualités des membres du laboratoire



556 documents

  • Patricia von Münchow. Le discours rapporté en langue et en discours : des vertus de l’approche contrastive. (préface à) Biardzka, E. et Komur-Thilloy, G. Discours rapporté et presse écrite d’information. Une étude linguistique et discursive du discours rapporté français par comparaison avec le polonais, L'Harmattan, pp.7-12, 2019. ⟨halshs-03106658⟩
  • François-Xavier Bernard, Cédric Fluckiger. Innovation technologique, innovation pédagogique: éclairage de recherches empiriques en science de l'éducation. Spirale - Revue de Recherches en Éducation , 2019, 63, pp.3-9. ⟨hal-01986344⟩
  • Magali Roumy Akue, Eric Bruillard. Renewing teaching resources by nurturing human networks: an analysis of a design teachers’ network. Researching Textbooks and Educational Media from Multiple Perspectives: Analysing the Texts, Studying their Use, Determining their Impact, 2019, 978-87-971113-0-7. ⟨hal-04257176⟩
  • Mariam Haspekian. Computer science in mathematics new curricula at primary school: new tools, new teaching practices?. pp.23-31, 2019. ⟨hal-03936527⟩
  • Patricia von Münchow. National Socialism and World War II in German and French history textbooks. Learning through words and through silence. in Lenk, H.E.H., Härmä, J., Sanromán, B. et Suomela-Härma, E., dir. Studies in Comparative Pragmatics, Cambridge Scholars Publishing, pp.19-44, 2019. ⟨halshs-03106656⟩
  • Marianne Doury. Victimes « au carré » : dénonciation des iniquités dans la reconnaissance des victimes d’attentats (France, 2015). Argumentation et Analyse du Discours, 2019, 23, ⟨10.4000/aad.3452⟩. ⟨hal-05304616⟩
  • Matthieu Cisel, Georges-Louis Baron. Utilisation de tableaux de bord numériques pour l'évaluation des compétences scolaires : une étude de cas. Questions Vives, recherches en éducation , 2019. ⟨hal-03051588⟩
  • Magali ROUMY AKUE. Creative monitoring and resources coproduction as key levers of differentiation for design students’ education. IARTEM and the editors: E. Bruillard, A. Anichini & G.-L. Baron. Changing media-changing schools?, 2019, 978-82-691343-2-2"Creative monitoring and resources coproduction as key levers of differentiation for design students’ education". ⟨hal-04257172⟩
  • Georges-Louis Baron. Les technologies dans l'enseignement scolaire Regard rétrospectif et perspectives. Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle : revue internationale, 2019, 52, pp.103-122. ⟨hal-03126077⟩
  • Eric Bruillard. IARTEM 1991-2016: 25 YEARS DEVELOPING TEXTBOOK AND EDUCATIONAL MEDIA RESEARCH. Jesús Rodríguez Rodríguez; Tânia Maria Braga Garcia; Eric Bruillard. , 2019, 978-82-691343-0-8. ⟨hal-03838307⟩