Actualités des membres du laboratoire



547 documents

  • Magali Roumy Akue. Dynamique de veille des enseignants en design à l'échelle individuelle et collective pour la réactualisation des ressources au service de la conception. Education. Université Paris Cité, 2019. Français. ⟨NNT : 2019UNIP5143⟩. ⟨tel-03609680⟩
  • Claver Nijimbere, Emmanuelle Voulgre, Étienne Barahinduka, Rémégie Ndovori, Georges-Louis Baron. Jouets programmables de type Bee-Bot : représentations et effets cognitifs chez les écoliers de cinquième fondamentale au Burundi. frantice.net Industries de la connaissance, éducation, formation et technologies pour le développement, 2019. ⟨halshs-02551000⟩
  • Yuri Batista Santos. ARGUMENTAÇÃO E FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE LÍNGUA MATERNA: PERCURSOS E TRANSFORMAÇÕES. Miguilim - Revista Eletrônica do Netlli, 2019, 8 (2), ⟨10.47295/mgren.v8i2.2076⟩. ⟨halshs-03925600⟩
  • Cristina Figueiredo. Le corps adolescent face à la souffrance psychique : enjeux individuels, sociaux et politiques de l’hospitalisation en pédopsychiatrie. Enfances, Familles, Générations, 2019, 33. ⟨hal-04049515⟩
  • Eric Bruillard, Sarah Prestridge, Frederic Litto, Clare Brett, Michele Jacobsen, et al.. Learners and learning contexts: New alignments for the digital age. EDUSUMMIT 2019, Sep 2019, Québec (Canada), Canada. ⟨hal-04531612⟩
  • Mehdi Khaneboubi. Analysis of statistical curricula in French undergraduate courses. 15e conférence de l'IARTEM (International Association for Research on Textbooks and Educational Media), Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-03346971⟩
  • Pascale Kummer-Hannoun. The relationship between Physics and Chemistry teachers and textbooks in French high schools. 13-09-2019 15th IARTEM Conference on textbooks and educational media, IARTEM, Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-04013461⟩
  • Charlotte Barbier, Eric Bruillard. New resources creating tensions in teachers' activity: The case of the Education Through Research model and the Student-Researcher Digital Notebook. 15th International Conference on Research on Textbooks and Educational Media, Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-03451303⟩
  • Éric Bruillard. Competence Frameworks and task fragmentation: Some reflections. Reconnaître. Proceedings of ePIC 2018, the 16th International ePortfolio and Identity Conference, Paris 24-25-26 October 2018., , pp.82-90, 2019. ⟨hal-03867586⟩
  • Cristina Figueiredo. Une nouvelle forme de renoncement ? Le corps en retrait des jeunes hikikomori (retirants sociaux) en France et au Japon. Ateliers d'anthropologie, 2019, 46, ⟨10.4000/ateliers.11419⟩. ⟨hal-04049366⟩