Actualités des membres du laboratoire



551 documents

  • Anne Glaudel, Sylvie Plane, Éric Roditi, Xavier Sido. Les didactiques du français, de la géographie et des mathématiques à la lumière de leurs espaces de publications. Recherches en Didactiques, 2023, 36 (2), pp.3-32. ⟨10.3917/rdid1.036.0017⟩. ⟨hal-04562089⟩
  • Geoffrey Sockett. Input in the digital wild: Online informal and non-formal learning and their interactions with study abroad. Second Language Research, 2023, 39 (1), pp.115-132. ⟨10.1177/02676583221122384⟩. ⟨hal-03932971⟩
  • Joël Lebeaume. Postface. L’Éducation scientifique contemporaine : défis et enjeux urgents.. Kalali Faouzia. Perspectives curriculaires en éducation scientifique, Presses universitaires de Rennes, 2023, Paideia, 678-2-7535-8777-9. ⟨hal-04040396⟩
  • Eric Bruillard. Données d'apprentissage et données élèves. GTnum GIS2IF "Humanités numériques, entre recherche et formation" #HN_education. Groupes thématiques numériques de la Direction du numérique pour l’éducation (Ministère de l'Éducation nationale et de la Jeunesse). 2023, ⟨10.5281/zenodo.8278853⟩. ⟨hal-04181599⟩
  • Julie Horoks, Eric Roditi. Une enquête sur les pratiques enseignantes en mathématiques en CM2 et en 3e (PRAESCO) : méthodologie et résultats. Fabrice Vandebrouck, Marie-Line Gardes. Nouvelles perspectives en didactique : Preuve, modélisation et technologie numérique, IREM de Paris, 2023, 978-2-86612-404-5. ⟨hal-04091116⟩
  • Heather Johnson, Felix Lensing, Mariam Haspekian, A Seidouvy, C Carlsen-Bach. Introduction to the Thematic Working Group 17 on Theoretical Perspectives and Approaches in Mathematics Education Research at CERME 13: Navigating Ways Forward Amidst Diversity. P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, & E. Kónya. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, pp.3094-3101, 2023. ⟨hal-04322425⟩
  • Anna Khalonina. Does being a European mean being a citizen of the world?. Signs of Europe: discourses, mythologies, politics of representation, Nov 2019, Thessaloniki, Greece. pp.22-33, 2023, 978-618-82184-3-7. ⟨hal-04449454⟩
  • Wenceslas Sinabajije, Margaret Bento. Language skills of 5th grade pupils in Burundi during the learning of mathematics in French: linguistic and gestural indices. Applied Mathematical Sciences, 2023, 17 (3), pp.129-136. ⟨10.12988/ams.2023.917326⟩. ⟨hal-04168767⟩
  • Mariam Haspekian, Carolyn Kieran. Teachers' Challenges in Integrating Technology in Mathematics Teaching through the Lens of the Instrumental Distance Concept. P. Drijvers, C. Csapodi, H. Palmér, K. Gosztonyi, & E. Kónya. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME, pp.2694-2701, 2023. ⟨hal-04322418⟩
  • Georges-Louis Baron, Magali Loffreda. HNE : enjeux disciplinaires.. 2023, ⟨10.5281/zenodo.8278731⟩. ⟨hal-04181579⟩