Actualités des membres du laboratoire



510 documents

  • Mehdi Khaneboubi. Analysis of statistical curricula in French undergraduate courses. 15e conférence de l'IARTEM (International Association for Research on Textbooks and Educational Media), Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-03346971⟩
  • Pascale Kummer-Hannoun. The relationship between Physics and Chemistry teachers and textbooks in French high schools. 13-09-2019 15th IARTEM Conference on textbooks and educational media, IARTEM, Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-04013461⟩
  • Charlotte Barbier, Eric Bruillard. New resources creating tensions in teachers' activity: The case of the Education Through Research model and the Student-Researcher Digital Notebook. 15th International Conference on Research on Textbooks and Educational Media, Sep 2019, Odense, Denmark. ⟨hal-03451303⟩
  • Éric Bruillard. Competence Frameworks and task fragmentation: Some reflections. Reconnaître. Proceedings of ePIC 2018, the 16th International ePortfolio and Identity Conference, Paris 24-25-26 October 2018., , pp.82-90, 2019. ⟨hal-03867586⟩
  • Cristina Figueiredo. Une nouvelle forme de renoncement ? Le corps en retrait des jeunes hikikomori (retirants sociaux) en France et au Japon. Ateliers d'anthropologie, 2019, 46, ⟨10.4000/ateliers.11419⟩. ⟨hal-04049366⟩
  • Dominique Renauld. Image cinématographique et processus psychiques inconscients dans un cours de philosophie au lycée. Actualité de la Recherche en Education et en Formation, université de Bordeaux, Jul 2019, Bordeaux, France. ⟨hal-04229009⟩
  • Éric Bruillard. Enseigner à l’ère de l’internet : catalogues, couleurs et collections. Raison présente, 2019, N° 210 (2), pp.37-49. ⟨10.3917/rpre.210.0037⟩. ⟨hal-03837458⟩
  • Magali Roumy Akue. Renewal of Design Teaching Resources by the Practice of Environmental Scanning. Proceedings of the Design Society: International Conference on Engineering Design, 1 (1), pp.559-568, 2019, ⟨10.1017/dsi.2019.60⟩. ⟨hal-04257170⟩
  • Cristina Figueiredo. La crise d’adolescence est-elle universelle ? Retour sur une réflexion de Françoise Héritier. L'Autre, 2019, Volume 20 (1), pp.23-31. ⟨10.3917/lautr.058.0023⟩. ⟨hal-04049330⟩
  • David Pontalier, Matthieu Cisel. « Marketplaces » de l’apprentissage en ligne : appréhender les stratégies des instructeurs. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain 2019, Jun 2019, Paris, France. ⟨hal-02523388⟩