Actualités des membres du laboratoire



547 documents

  • Mariam Haspekian. Full version of the Plenary Talk "Teaching practices in digital era: some theoretical and methodological perspectives". Tenth ERME Topic Conference (ETC 10) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA-2), Sep 2020, Linz, Austria. ⟨hal-03170380⟩
  • Sophie (de) Pontonx, Marie Leroy-Collombel, Aliyah Morgenstern. Corriger les productions non standard de l'enfant : quel impact sur l'acquisition du langage ?. Agnès Leroux; Sophie Raineri; Martine Sekali. La correction en langue(s), Presses universitaires de Paris Nanterre, 2020, 978-2-84016-370-1. ⟨halshs-03966079⟩
  • Georges-Louis Baron, Emmanuelle Voulgre. Systems of resources for science teaching in high school: a French case study. Researching Textbooks and Educational Media from Multiple Perspectives: Analysing the Texts, Studying their Use, Determining their Impact, 2020, 978-87-971113-0-7. ⟨hal-02956464⟩
  • Éric Bruillard. Le passage à distance de l'enseignement accroît les inégalités : faut-il des compensations nationales ou des aménagements locaux ?. EPUS 2020 (Enseigner la Physique à l'Université et dans le Supérieur), Jul 2020, A distance, France. ⟨hal-03360520⟩
  • Béatrice Mouton-Legrand. Éducation technologique et dispositifs au collège : investigation didactique et curriculaire. Education. Université Paris Cité, 2020. Français. ⟨NNT : 2020UNIP7244⟩. ⟨tel-03464686⟩
  • Éric Bruillard. Rethinking pedagogy In education for the post-COVID-19 world. 2020. ⟨hal-04063211⟩
  • Jaqueline Silva Moreto Cabral, Yuri Batista, Eduardo Lopes Piris. A CANÇÃO NO LIVRO DIDÁTICO DE PORTUGUÊS: UMA DISCUSSÃO BASEADA NO LETRAMENTO LITEROMUSICAL. fólio - Revista de Letras, 2020, 12 (1), ⟨10.22481/folio.v12i1.6588⟩. ⟨halshs-03925575⟩
  • Morgane Beaumanoir-Secq, Aina Reig, Sylvie Marcotte. Current Research on Grammar Teaching. Plural Perspectives. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature , 2020, 13 (2), pp.907. ⟨10.5565/rev/jtl3.907⟩. ⟨hal-03547592⟩
  • Solène Zablot. Analyse des curricula et des activités de formation en maintenance des véhicules : le cas des ressources numériques en baccalauréat professionnel. Education. Université Paris Cité, 2020. Français. ⟨NNT : 2020UNIP5010⟩. ⟨tel-04090663⟩
  • Mehdi Khaneboubi, Camille Roux-Goupille. Les documents polycopiés, un instrument au service des pratiques enseignantes pour ajuster les compétences scripturales des élèves et les contenus enseignés. Swiss Journal of Educational Research, 2020, 42 (1), pp.168-186. ⟨10.24452/sjer.42.1.10⟩. ⟨hal-03958314⟩